Jobbigt jobbigt!

Det känns så fruktansvärt jobbigt just nu. Min kropp vill verkligen HA SOCKER! Den är van vid att få så mycket socker den vill ha, tyvärr. Men nu är det stopp. Jag ska vinna den här kampen så är det bara. För jag vill inte se ut som jag gör nu. Jag har varit väldigt duktig på att hålla vikten men nu ska jag NER i vikt. Och då blev det ju som jag skrev förut ViktVäktarna som ska bli "min räddning". Jag gillar verkligen deras sätt med poäng och att man har en daglig summa och en veckobonus samt att det finns ytterligare en bonus om man är aktiv på något sätt. Rör du dig mer så får du äta mer. Och nu försöker jag att spara min veckobonus till fredag-lördag. Förhoppningsvis så kommer jag att få lite mer kläm på det här efter vägen och lär mig mer hur jag ska fördela mina poäng.
Eftersom det här är min första vecka så är den med jämna mellanrum HEMSK. Återigen så beror det på att kroppen vill ha sitt socker. VI snackar avvänjning här! Men jag ska klara det! Det finns inget annat val, för jag vill verkligen inte se ut såhär. Jag vill kunna vara nöjd med mig själv och min kropp och jag vill kunna gå in i en vanlig butik och veta att jag kan ha deras kläder även om det skulle stå "slim fit".
Framför allt så vill jag kunna vara en bra mamma som orkar leka med Signe när hon blir lite äldre och får en massa spring i benen. Jag vill känna mig lätt i kroppen och kunna springa kilometer efter kilometer. Jag har ingen tanke på att bli smal, jag vill bli normal och gärna vältränad. På söndag är det vägning och då får vi se vad den första veckan gett för resultat. Jag hoppas verkligen på att det står iaf -1kg på vågen och att det ger mig en rejäl kick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0