Slömorgon

Skruttan sover och älskling spelar tv-spel. Jag borde städa men jag ska bara... Det är en sån där riktig slödag idag. känner inte för att göra nånting! Men det behövs städas och tvättas och, ja listan kan bli lång om man bara vill. Det vill inte jag så vi stoppar där. Städa måste jag göra idag. Det var ju så hemskt länge sen att jag inte minns när det blev städat sist. Nu är ju mitt minne mer än lovligt dåligt. För att ta ett exempel så minns jag inte vad jag gjorde i förrgår. Inte minns jag var det var för dag idag heller. Men jag är småbarnsmamma! Det är nästan min rättighet att vara sjukt förvirrad!
 
Igår var vi i alla fall och badade, det minns jag. Blev inte av att jag simmade i tisdags. Men jag var duktigt och tog en barnvagnspromenad med skruttan och svärmor. En halvtimmes rask promenad. Och istället för att strunta helt i att simma flyttade jag bara på den så att vi skulle kunna bada hela familjen. Sen fick jag den fina idén att om "farmor" följer med så kan hon bada med skruttan så kan både jag och älskling simma lite. Han skulle minsann inte få slippa undan! :) Det blev en kilometer för mig på kanontiden 30 min!!
 
Nä nu är det dags att ta tag i det här. Om jag börjar städa så måste älskling fixa i skruttans blivande rum. Vi har ju bara haft planer för det rummet sen innan jag blev gravid. Sakta och säkert var mottot :) Men nu vet vi ju att det ska vara ett barnrum till en liten tjej :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0