Glädje och sorg

Dessa två följs ständigt åt. I livet finns motsatserna, glad - ledssen, kärlek - hat. Det ska finnas en balans. Gott - ont och så liknande. Men det finns ju även i naturen, i naturens kretslopp. Vinter - sommar, höst - vår. ebb - flod. Om hela jorden har dessa motsatser ska då människan försöka sätta sig över dessa? Finns de inte där av en anledning? Vi kan inte älska alla men vi kan inte heller hata alla. Vi kan inte alltid vara glada för hur skulle det se ut? Om man aldrig är ledsen vet man inte heller hur det är att vara glad. Om man aldrig varit olycklig så kan man inte veta när man är lycklig. Om man aldrig känt rädsla hur kan man då veta när man är trygg?


Om man aldrig har kunnat lita på nån kan man då veta vad tillit är?

Nog om detta..



Idag blir det äntligen pilla-på-lastbil-dag!

Efter ett par veckor med bara teori, ska få in så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt OCH förutom det ska det sitta kvar också. Ja jävlar i min lilla låda! Men nu har man alltså fått en liten morot, inte så liten heller.



eftersom en annan ibland kan vara lite överabitiös så är jag ju vaken och klar att åka 1 tim 15 min innan vi börjar och tro det eller ej men så lång tid tar det inte till Grängesberg från Ludvika. Vaknade "sent" idag också, 5.30 istället för strax innan 5.00 som vanligt. snart drar jag nog... kan ju inte bara sitta här och göra ingenting. Skulle tro att det är tillräckligt många som gör det vid den här tiden...


Men jag kan ju inte åka före 7.. vill ju ha motorvärmare.. den startar runt 7. skulle i och för sig mentalt förbereda sig på att behöva gå och sparka i snöhögarna för att hitta grisen... vit bil - vit snö är ingen bra kombination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0