Grått väder och viljornas kamp

Det regnar. Ett mycket onödigt konstaterande men det är på nåt sätt pricken över i just nu.
Man för en daglig kamp mot skruttan, framförallt mot hennes "förälskelse" som gör att man inte kan gå utom synhåll och helst inte längre bort än två meter. Katten spyr överallt och den andra katten har nästan fällt mig ett antal gånger. Nu åkte han dock ut för jag orkade inte med det mer. "Ska jag in eller ska jag ut" och så står han där och velar i dörren för att sedan gå in. När man sen har satt sig igen eller börjat med vad det nu var man höll på med när man blev avbruten av katten så är han tillbaka vid dörren och vill ut. Nu åkte han ut.
 
Jag behöver verkligen egentid idag!!!!! Tur att jag ska släpa mig iväg och simma ikväll. Jag behöver det så mycket just nu för jag känner mig verkligen inte som en bra mamma. Men för fan, att inte ens få skita ifred?!
 
Jag älskar min dotter väldigt mycket. Men ibland är det väldigt jobbigt. Det dåliga samvetet finns där hela tiden, samma sak med tvivlet. Är jag tillräckligt bra? Gör jag rätt nu?
Sen finns mycket kvar sen förlossningsdepressionen.
 
Sen är det en sån här grå dag med regn och rusk och då blir jag så lätt deppig, tappar fotfästet och förlorar tron på mig själv. Det blir inte bättre av att man har två katter som på varsitt sätt försöker driva en till vansinne just nu, känns det som i alla fall.  Men ikväll är det simning och då brukar allt kännas bättre. Speciellt efteråt.
Kampen för ett sundare leverne fortsätter. Igår blev det en promaned i rusket och det var väldigt nära idiotiskt om det inte varit så skönt efteråt och jag fick belöna mig med hemlagad gulasch och ett varmt skumbad. Att kvällens avslutades med en kamning från älskling satte verkligen guldkant på den dagen! Undrar vad det är med tjejer och "hålla på med håret"?
 
 
Imorgon är det FREDAG och det är inte illa det heller! Men dagens fråga: vad ska man hitta på för mat på fredag? Kommentera gärna! Tips mottages tacksamt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Pröva rotfruktsgratäng och baconinlindad fläskfilé , vi älskar det! :)

Svar: tack! låter mumsigt :)
Annica

2014-05-08 @ 14:42:07
Postat av: Camilla

Vår fredagskyckling! Supergott och enkelt! Baconlindad kyckling fylld med mozzarella och tomat. Ger gärna mer utförligt recept om så önskas.

Svar: passande med fredagskyckling :) tack för tipset!
Annica

2014-05-08 @ 14:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0