Dagens planeringen över en kaffe

Sitter med en kaffe i handen. Idag trotsar jag min mage för längtan efter en kaffe blev för stor. Kommer förmodligen bli en novalucol senare men va fan...
Första tvätthögen i maskinen. Senare blir det att fortsätta kratta upp och göra fint på den nyklippta gräsmattan,,, eller nästan nyklippta i alla fall.
 
Skruttan har förresten fått en tand till så nu kan hon stoltsera med två små söta, men vassa, tänder :) Det är förmodligen därför som hon varit så kinkig för nu är det faktiskt lite bättre.
 
Anledningen till att jag inte skrivit är att det varit lite fullt upp. Vi har rensat trädgården, tagit ner mindre träd och grenar och kört "soptippsmaraton". Sen har det varit möhippa och födelsedagskalas :) tänk så många det är som fyller år på våren!
 
Imorgon ska jag prova klänningen som svärmor syr till mig :) första provningen. Så nervös redan nu. Tänk om den  inte passar eller om färgen på tyget som jag valt blev helt fel på mig? då står jag på ruta ett igen... Och tänk om klänningen är jättefin men alldeles för liten? Jag kan inte låta bli att oroa mig så jag försöker att inte tänka på det...
 
Jag tror jag ska ta mig i kragen och göra något vettigt nu. En sak har jag märkt, med hus och barn har man alltid något att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0