Bokrea

Eftersom jag har lovat mig själv att motionera minst en halvtimme så tänkte jag att vi går ner på stan och kikar på bokrean, jag och skruttan. Vi gick hemifrån vid 10.00. Vi kom hem 12.20 så det blev en ganska bra promenad eftersom vi (jag) gick hela tiden. In en snabbis på Åhléns och där blev det lite till Signe och sen gick vi vidare till Globe. Är det bokrea måste man ju gå in i en riktigt bokhandel. Det är ganska trångt där i vanliga fall och idag var det värre än någonsin. Hade två val, lämna vagnen utanför eller strunta i det och gå hem igen. Jag valde faktiskt att lämna vagnen. Men jag var nervös hela tiden så det blev ett väldigt stressat besök. Hittade en present till älskling, betalade och hastade ut. Vagnen var kvar!!! Puh! De böckerna jag tänkte kika efter kommer nog att beställas över nätet. Såå behändigt med internetshopping.
 
När vi kommit lite drygt halvvägs hem somnade Signe och hon fick sova vidare i vagnen ute medan jag slängde i en tvättmaskin, tog upp köttfärsen till vårt fredagsmys och slog in presenten åt älskling, Eftersom hon såg ut att sova gott där så värmde jag på lunchen och skulle börja äta. Då vaknade hon. Så det var bara att ta in henne, klä av henne overallen, mössa, vantar och stövlar, Värma på hennes mat och mysa lite samtidigt. Så när vi satte oss vid matbordet hade skruttan varm mat (fiskbullar och mos) och jag hade "fesljummen" mat (lax och pasta, riktigt gott! vill ni kan ni få receptet). Man blir tydligen hungrig av att följa med mamma för hon klämde i sig 5 st fiskbullar. Mer fanns inte på hennes tallrik och då tyckte jag ändå att jag tog i i överkant...
 
Nu blir det nog lite mys innan vi får besök av våran "murare" :-)
Sista omgången nu sen ska murstocken vara klar förutom målning då... en sak som är "klar" i vårat kaos-rum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0